Tijdens LIVING LOCHEM komen dichters uit Gelderland aan het woord in de Synagoge, Westerwal 6, 7241 BC Lochem op zondag 12 juni. Jazzmuziek ondersteunt dit evenement, dat om 15.00 uur van start gaat. De selectie van dichters voor de bundel Poëziepuntgl 2016 / 2 is door de eindredacteur Peter Vermaat uitgenodigd hun gedichten zelf te komen voordragen. Doet u mee, stuur dan de titels van uw (max. 3) gedichten in. Wij zorgen voor vermelding in het programma.

Tijdens de cultuur tweedaagse LIVING LOCHEM kunnen bovendien op zaterdag 11 & zondag 12 juni op diverse locaties in de binnenstad dichters Poëzie à la carte voordragen uit eigen werk, onder meer in boekhandel Lovink, bij Gelati e Panini en in andere horeca in het hart van Lochem. Laurens Hoevenaren, winnaar van de Turing poëzieprijs 2015, is één van de deelnemende dichters.

De uitnodiging om mee te doen aan Poëzie à la carte gaat uit van de regionale dichterskring. Wie zich daarvoor aanmeldt voor zaterdag e/o zondag krijgt bericht over locaties / tijden in het Lochemse centrum en een voorstel over de verdeling ervan over de verschillende dichters. Er hebben zich nu al vier dichters aangemeld, maar er is plaats voor meer.

Dit optreden tijdens het weekeinde in de binnenstad en op 12 juni om 15.00 uur in de Synagoge is mogelijk gemaakt door samenwerking tussen Portfolio / Stichting Lochemse Cultuur 10-Daagse, de regionale Dichterskring en Poëziepuntgl.

Peter Vermaat, treedt op als ceremoniemeester van het Dichterspodium. Dankzij de gastvrije Stichting Behoud Synagoge Lochem mogen wij de vm. Synagoge als passende locatie voor dit unieke evenement gebruiken.

De toegang is gratis, een vrijwillige bijdrage ter bestrijding van de kosten is welkom. Méér informatie op  www.dichterbijdegraafschap.nl van Portfolio of door contact op te nemen met Jacobus Trijsburg: T 0575 – 556417, E rijsb177@planet.nl.